Utoljára lapozzuk az újságot KGFB tarifákért
Utoljára kell az újságokat forgatni a biztosítók jövő évi kötelező tarifáiért, amelyek néhány nap múlva jelennek meg a standokon. Az elmúlt években az autósok fele már online kötelező biztosítás kalkulátorokkal váltott biztosítót.
Akik tavaly váltottak, idén már nem számíthatnak jelentős díjkedvezményekre, ezzel szemben viszont azok, aik kihagyták a korábbi biztosító váltást, idén jelentős összeget takaríthatnak meg egy kötelező váltással. A tizenöt biztosító többsége tovább fogja csökkenteni a díjakat, de ezeket az autósok már nem érzékelik jelentősen, így a stratégiájukban előtérbe kerül majd a különböző szolgáltatások és kiegészítő biztosítások hasznossága.
Mivel a díjak rendkívül alacsony szinten vannak, a legjobb ajánlatok között sem lesz nagy eltérés, így a váltások száma lehet, hogy hosszú évek után a tavalyi trendhez hasonlóan csökkenni fog. A biztosítók még mindig alkalmazzák azt az üzletpolitikát, amely szerint az új ügyfeleknek jobb feltételeket kínálna, mint a meglévőknek, így ismét érdemes lehet ugyan oda szerződni. A kampányban akciós árakon lehet kiegészítő és kapcsolt biztosításokhoz jutni, mint a CASCO, vagy a lakásbiztosítás. Az éves díjszint volumene lehetővé teszi az emberek többségének, hogy éves díjfizetési módban rendezze a KGFB-jét, ami lehetőség a további díjcsökkentésre.
A KÖBE egyesület a kátyúkár-biztosítást, a kedvező díjakat és az innovatív szolgáltatásokat részesítheti előnyben. Az Astra Biztosító ismét az állománynövelés mezsgyéjére léphet. A Genertel Biztosító ismét a legtöbb szerződést kötő biztosítók közé kerülhet, a legnépszerűbb kiegészítő biztosítás, a mini CASCO biztosítás ebben főszerepet kaphat. Az Allianz Biztosító e-GFB biztosítása, és a közelmúltban végzett költséghatékonyság javításával ismét komolyabb díjakkal rukkolhat elő a tavalyi hatalmas ügyfélvesztést követően.
A Posta Biztosító lassan, de biztosan növeli ügyfélállományát, amit idén is folytatni tud majd. A CIG Biztosító a tavalyi üzletpolitikájához hasonlóan, idén is a vállalati flottákat célozza meg. A Generali Biztosító üzletpolitikát váltott, díjait nem az online kötelező biztosítás kalkulátorhoz igazítja, hanem tanácsadói rendszerén keresztül fogja értékesíteni a KGFB-t. A K&H Biztosító idén is dobogós helyen végezhet, főleg a kedvező kártörténettel rendelkező autósok kapnak megfelelő díjat tőlük.
Az Uniqa Biztosító jelentős ügyfélszerzését követően egy visszafogott díjazással jelentkezik majd, megtisztítva ügyfélkörét. Az Aegon Biztosító már tavaly is az évközi váltókért hajtott, nem ment bele a kampányban a díjak drasztikus csökkentésébe. A Groupama-Garancia Biztosító idén is direkt-KGFB-vel indul a szezonnak, de komoly díjcsökkentéssel idén sem lesz népszerű. Az MKB és Union Biztosító idén sem koncentrál különösen az állományszerzésre, viszont a Signál Biztosító már tavaly is jelezte, kész a versenyre, hogy a szerződések számát tekintve a dobogóra lépjenek, így ők okozhatnak meglepetést. A nevet váltott Wáberer Biztosító is kirukkolhat egy-két meglepetés díjjal, nem titkolt célja, hogy a nagyoktól szívjon el szerződéseket.
Vissza