Újabb feltörekvő biztosító a KGFB piacon


A Signál Biztosító jó kötelező biztosítás kampányt zárt 2011-ben, viszonylag kis ráfordítással magas emelkedést ért el. Az -5%-os díjcsökkentés elegendő volt ahhoz, hogy 20% feletti emelkedést érjen el.

A Signál Biztosító a legnagyobbak közé szeretne tartozni, amelynek remek alap a komoly árverseny. Míg a nagyok a nyereségre koncentrálva kiegészítő szolgáltatásokat kínálnak a kötelező mellé, a feltörekvők mindig a jól bevált díjcsökkentéssel operálnak. így került idén a piacvezető Allianz a középmezőny végére a díjak alapján, jelentős vérveszteséget könyvelve el. A kisebb, vagy éppen nagyobb szeletre vágyó szereplők a díjcsökkentéssel sikeresen vonzzák az ügyfeleket. Míg a biztosítás üzletág -2%-ot esett, a Signál majd 10%-ot növekedett.

A díjverseny ettől függetlenül egy veszélyes terep, hiszen a kárrendezés veszteségbe fordíthatja a biztosítót, ha elszámolja magát. A Signál ettől függetlenül megtette az első lépést a piacvezetők irányába: miközben a KGFB piac díjbevétele -20%-ot esett, az Övék 25%-ot nőtt.

A biztosító nem csak a KGFB területén lépett előre, hanem a CASCO-ban is történt fejlődés. A biztosítók általában a fokozatos fejlődést tartják helyén valónak, mivel a komoly állományvesztés is és nagyszámú szerződéskötés is jelentősen visszavetheti. A kampány nyertesei rendszerint a következő szezonban ismét agresszíven térnek vissza. A biztosító a netes kötelező biztosítás kalkulátorral is erősíti az értékesítését.

Vissza