Miért ilyen olcsó a kötelező biztosítás?
A biztosítók úgy csökkentették a költségeiket, hogy elektronizálták a kapcsolattartást az ügyfelekkel és a kárstatisztika is eredményes volt. Ezek után már csak a szolgáltatásokat tehetik jobbá és szinvonalasabbá. 2010-2012-ig a KGFB díjak 13%-os csökkenést mutattak a biztosítás díjbevételekből.
A kötelező biztosításából származó díjbevétel 2000-ben mért szintnél 12%-al kevesebb az idei évben. A járművek 10 éven belül 2,8 millióról 3,6 millióra emelkedett. Azok a biztosítók, akik az elmúlt években nagy nyertesek voltak, most igazán nagy vesztessé váltak.
Egy közepesen nagy biztosító is évente több százezer fizetési felszólítást küld ki az ügyfeleinek. Emiatt az Aegon bevezette a E-Postát az ügyfelekkel való levelezésre. A tapasztalok azt mutatják, hogy az elektronikus levelezés sokkal hatékonyabb már a papír alapúnál.
A másik amivel ügyfeleket lehet szerezni, a kiegészítő biztosítások és itt is lehet használni az elektronikus levelezést. Ilyen például a dugófigyelő, melyről sms-ben tájékoztatják az ügyfeleiket. Segélyhívó is tartozik a kiegészítő biztosításhoz, ha valamelyik ügyfél bajba jutna.
Az Aegon 270 ezer ügyféllel rendelkezik, közülük 120 ezer olyan van, akinek most váltania kell. Ezt a csoportot szeretné az idei kampányban a biztosító megtartani. A kötelező biztosítás kalkulátor remek lehetőséget kínál a biztosító váltásra.
Vissza