Mi történik azzal, aki nem fizeti be a baleseti adót?


Az FBAMSZ úgy véli, hogy a baleseti adót csak azokkal kellett volna megfizettetni, akiknek a gépjármű a munkaeszközük, mint például a fuvarozók. A felmérések azt mutatják, hogy a KGFB jogszabályozás pont azoknak kedvez, akik a legtöbb balesetet okozzák és a besorolásuk M4-es.

A baleseti adó bevezetésével már problémák is a felszínre kerülnek. A biztosítóknak az ügyfél által befizetett összegből először a baleseti adó mértékét kel levonniuk, majd ezután következik a biztosítási díj összege. Viszont ha valaki a KGFB díját rendezi csak és a baleseti adót nem, akkor a kötelező biztosítás a a díjnemfizetés miatt megszűnhet.

Így még fedezetlenségi díjat is kell fizetnie az autósnak a biztosítatlan napokra. Ennek összege viszont elég magas. A személyautókra naponta mintegy 270-560 Ft-ig terjedhet.

Már most látszik, hogy idén jóval kevesebben váltanak kötelező biztosítást, mint tavaly. Tavaly 1,2 millió autós váltott, most kb. 800 ezerre tehető. Bár sokan kivárnak és az utolsó napokra tartogatják. Ezek száma elérheti a 300-350 ezret. Több alkusz és biztosító is jelezte már, hogy az autósok igen nagy része aggasztónak tartja az ilyen alacsony kötelező díjakat.

A 13 ezer Ft alatti átlag KGFB díjból hogyan lehet a károkat precízen rendezni? Több biztosítási szakember és a szövettség is jogosnak tartja ezt a felvetést. Bár a balesetek csökkentek, de a károsultak egyre nagyobb kártérítési összegeket követelnek.

Vissza