Bónusz rendszer a KGFB-ben


Az elmúlt években folyamatosan változó bónusz-malusz rendszere viszonylag stabil maradt, alig érték változások. 2015-től viszont új rendszer váltja fel a kötelező biztosításon belül, mivel nem tudja ellátni megfelelően a szerepét a jelenlegi változat.

Az egyetlen kedvező változás 2010-ben érte, amikor is a díjnemfizetéssel megszüntetett szerződések miatt, az autósok nem veszítették el a bónuszukat. A rengeteg kedvezmény miatt, amelyet a biztosítók alkalmaznak a KGFB díjhirdetésekor, gyakorlatilag elveszíti a büntető, jutalmazó szerepét a bónusz rendszer. Ezért 2015-től bevezetik a Kányát, amelyet a kártörténetekkel a biztosítók már évek óta töltenek fel.

A jelenlegi rendszerben a károkozásokért két fokozatot vissza, míg a balesetmentes vezetésért egyet előre tudnak lépni az autósok. Károkozáskor nem számít a károkozó személye, tehát az autóval más által okozott kárért is a tulajdonos bónusza esik vissza.

Az autósok megtarthatják a besorolásukat, amennyiben az autójukat eladták majd két éven belül új gépjárművet vásárolnak, és a korábbi gépjárművel megegyező kategóriába esik az új autó. Amennyiben az új gépjármű vásárlásakor még nem adtuk el a régit, az eladás pillanatáig csak A0-ás szerződés köthető, majd az eladást követő naptól vihető át a bónusz az új gépjárműre.

Vissza