A KGFB kampányban hatalmas az alkuszi verseny


Hazánkban igen erős az alkuszi online jelenlét. Ők is nagy árzuhanást produkáltak. Minden alkusz sokat költ a média jelenlétre, talán többet is, mint a biztosítók. Mindenki szeretné magára felhívni a figyelmet, hogy ő más, mint a többi.

A baj akkor van, ha ebből az ügyfélnek és a biztosítónak is kára származik. Ha az alkuszi verseny a megfelelő ügyféltájékoztatásról a jó kiszolgálásról és az ügyfélbarát rendszerről szól, akkor nincs gond, sőt ezt üdvözlik is a biztosítók. Ha viszont a háttérben az ügyfél rábírása a biztosító váltásra vagy szerződésörökítésről van szó, akkor ez igen nagy kárt okoz.

A hazai piacon sokkal nagyobb az alkuszok jelenléte a kötelező biztosítás piacán, mint bárhol a körülöttünk lévő országokban. A nagymértékű jelenléte az alkuszoknak arra bírják rá az ügyfeleket, hogy csak az ár számít, a szolgáltatás már nem annyira.

Viszont az alkuszok jelenléte elkerülhetetlen a KGFB kampányban, a részesedésük is folyamatosan emelkedik. A szerződések 50-60%-át ők kötik a biztosítóknak.

Viszont a folyamatosan zuhanó kötelező biztosítás díjak és a mostani átlagos 13 ezer Ft-os alacsony díj már nem biztos, hogy a csökkenő jutalékot kapó alkuszoknak megéri a rendszeres reklám jelenlét. A legtöbben egyszerre több alkusz kötelező biztosítás kalkulátorát is nézik a díjak megállapításához.

Vissza