A biztosítók szigorítanak a KGFB kárrendezésében
Mivel a biztosítóknak jelentősen csökkent a kötelező biztosításból származó bevétele, a kárrendezésre komolyabban koncentrálnak. Egy-egy káresetre lényegesen több időt fordítanak mint korábban, hogy kiszűrjék a csalásokat. A biztosítók fokozottan vizsgálják azokat az eseteket, amikor egymástól független sérülések vannak az autón, a káreset és annak bejelentése között sok idő telik el, és ha kérdőjelek vannak a baleset körülményeiben.
Ezeknek az eseteknek a következménye gyakran egy jogalapvizsgálat, amely valamilyen arányú kármegosztással zárul. Ennek elkerülését a FBAMSZ a direkt kárrendezésben látja, ahol mindenki a saját biztosítójánál rendezhetné a KGFB károkat.
Az ügyfeleknek ügyelniük kell arra, hogy a sokféle kárbejelentési lehetőség mellett, a papír alapú kárbejelentő kitöltésére szükség van továbbra is, illetve a károkozó felelősségét el kell, hogy ismerje. A kárrendezésben történő kellemetlenségek elkerülése érdekében, a baleset helyszínéről készüljön sok kép.
A baleset esetén mindenképpen rendőrt kell hívni, ha a sofőr ittas, nem ismeri el a hibáját a vétkes vezető, vagy ha személyi sérülés történt. Totálkáros autó esetében a biztosítók rendre alacsony értéket állapítanak meg, ilyenkor a roncsot a biztosító kereskedőjével van lehetőség átvetetni, ami magasabb roncsértéket eredményez általában.
Vissza