Ma már a legtöbben az Interneten intézik a biztosítás ügyeiket


A legtöbben még mindig a biztosítási irodákban kötik a biztosításaikat, de az Internetes kötések alig maradnak el ettől, sőt folyamatos emelkedésben vannak. Egy felmérés szerint az embereknek fontos, hogy online köthessék meg a biztosításaikat, mert ez könnyebb, gyorsabb, egyszerűbb és nem kell sorban állni.

Sokan a biztosítási ügyeket a káresemények intézésével kapcsolják össze. A megkérdezettek közül minden második ember jelentett már be káreseményt.

Az emberek nagy része évente egyszer intézi a biztosítási ügyeiket és csak 7% az, aki évente többször foglakozik a biztosításaival. Akik a biztosítási ügyeket a biztosító irodájában rendezi az a 28%-uk, de 27% ügynökön keresztül, és már elérte a 25%-ot azok száma, akik online intézik biztosításaikat.

A díjfizetés módja is online történik a legtöbbször, 30% az adatmódosítást is itt végzi. 36% a megkérdezettnek a kárügyintézést a biztosító irodájában végzik, 32%-a telefonos ügyfélszolgálaton intézi. Viszont, ha a zöldkártya ügyintézésről van szó, akkor már minden negyedik ügyfél a számítógépen keresztül végzi.

A megkérdezettek azt vallják, hogy ha mindenkinek lenne lehetősége arra, hogy online intézze ügyeit akkor biztos, hogy mindenki így tenne. Mert nem kell várakozni, gyors, otthonról a fotelből intézhető és gyors. Sokan azért nem tartják előnyösnek, mert nem lehet kérdezniés tartanak attól, hogy nem kapnak meg így minden információt.

Többk szerint a személyes kontaktus előnye a válaszadásokban rejlik, viszont az hátrány, hogy várakozni kell és helyhez kötött. A felmérés azt mutatja, hogy az irodai ügyintézést inkább az érettségizettek és az észak-alföldiek választják, az online biztosítás kötést inkább az ország középső részén lévő diplomás fiatalok részesítik előnyben.

Az okostelefonok használatát erre a célra szinte teljesen elutasítja mindenki. Az ok inkább az, hogy kevés ember rendelkezik ilyen telefonnal, így a használatát sem ismerik megfelelően.

Vissza