Kötelező biztosítás a kerékpárokra
Van olyan biztosító, mely támogatná a kerékpárokra a kötelező biztosítást. Más viszont úgy véli, hogy rendszám nélkül ez kivitelezhetetlen. Az előző évben 16 ezer baleset történt az utakon, ebből 3500 volt olyan, melyben kerékpáros volt érintett.
Nagyon sok esetben viszont a kerékpárosok voltak azok, akik a balesetet okozták. A rendőrség szerint sokkal könnyebb a bajt kideríteni és a felelőst előállítani, ha két autó ütközik. Viszont, ha már kerékpáros is van a történetben, elég nehéz, főleg, mert nincs rendszáma sem.
Ha megtörtént a baleset, mindenképpen rendőrt kell hívni. Persze, ha sérült van, akkor mentőt is. Ha nincs sérülés, de nem tudnak a felek megegyezésre jutni, akkor is rendőrt kell hívni. Ha nincs vita, akkor a kerékpáros és az autós el tudják intézni maguk között írásos és rajzos rögzítéssel.
Ha az autós volt a hibás, akkor a biztosító fizeti a kárt. Ha viszont a kerékpáros, akkor baj van, ugyanis ő nem rendelkezik kötelező biztosítással és általában az autó karcolódik meg ebben az esetben vagy a tükör törik le és ezek is bizony 100 ezrekbe kerülnek. Ezt viszont kötelező biztosítás nélkül az autósnak kell állnia.
Ha a biciklis meg akar szökni a helyszínrő, az autós még csak vissza sem tudja tartani, ha csak szabálysértést nem követett el, de akkor is ezt csak a rendőr teheti meg, mert ha ezt az autós teszi meg, akkor ő maga követ el szabálysértést.
Nagyon sok gépjármű tulajdonos jelezte már, hogy a biciklikre valami azonosító kellene. Erre a Magyar Kerékpáros Klub elnöke úgy reagált, hogy erre nincs szükség, mivel minden embernek van személyi igazolványa és ha kell, tudja magát igazolni.
Naponta több száz ezer ember biciklizik az utakon, de 90%-uk, egyáltalán nem gondolt arra, hogy biztosítást kössenek. Viszont aki a Magyar Kerékpáros Klub tagja, a klubtagsággal automatikusan kap felelősségbiztosítást. Az Uniqa Biztosító az, akivel szerződésben állnak és a kisebb nagyobb károkat ő állja. Közel 80 futáruk is tagja a klubnak, így ha koccanás van, akkor már a botrány előtt bejelentik az autósnak, hogy ők bizony rendelkeznek biztosítással.
Több biztosító vezetője úgy véli, hogy fontos lenne, ha a biciklsek kötelező biztosítást kötnének. Úgy vélik, hogy az éves díj kb. 5-6 ezer Ft lenne.
Mások úgy vélik, hogy kötelezővé tenni a bicikliseknek egy biztosítást, nem lenne jó ötlet, viszont önklntes alapon ez egy jó dolog. Nem drága és ha baj történik, a biztosító fizet.
De mindenképpen nehéz feladat lenne, mert a biciklik nincsenek nyilvántartva, mivel nem rendelkeznek rendszámmal.
Viszont sok kerékpáros nem is tudja, hogy rendelkezhetne biztosítással, ugyanis a lakásbiztosítások nagyon nagy része tartalmaz már külön a magánemberek részére felelősségbiztosítást. Tehát ez nem csak akkor fizet, ha a háztetőről egy autóra lehullik a hó, hanem akkor is ha kerékpárosként kárt okozunk. Például az Aegon Biztosító 1 millió lakásbiztosítással rendelkezik és mindegyik tartalmazza a magánszemélyekre vonatkozó felelősségbiztosítást.
A válság miatt egyre többen teszik le az autójukat és ülnek át kerékpárjukra. Ezzel a kerékpáros balesetek száma is egyre jobban nő. Az előző évben 3500 biciklis balesetből 90-en haltak meg. Sajnos a kerékpárosok csak 10%-nak van felelősségbiztosítása. Több biztosító is rendelkezik már direkt a kerékpárosok számára kifejlesztett biztosítással, de jól látható, hogy a kerékpárosok egyáltalán nem akarják bebiztosítani magukat.
Vissza