Az ügyfélszolgálat a legfontosabb feladat most
A MABISZ szerint nagyon fontos, hogy ne csak a biztosítás díjáról, hanem az adott biztosító kárrendezési és adminisztrációs munkájáról is tájékoztassák az ügyfeleket a biztosítók, sőt az ügyfélszolgáltatásról is, mely korrekt legyen! Az is nagyon fontos, hogy ezzel ne használjanak több papírt, mert az az ügyfeleket bizonytalanná teszi.
Nagyon fontos feladat továbbá, hogy a biztosítási szakma az alkuszokkal szorosabb együttműködést kíván. Tavaly a biztosítók biztosítás díjbevétele stagnált, ami az elmúl két évben csökkenést mutatott.
Probléma viszont, hogy a 90-es évek nagyszámú életbiztosítás kötéseik most fognak lejárni, így a biztosítás díjbevételek nagy része kikerül. Itt viszont ezek az ügyfelek ezt a pénzt befektethetik az új nyugdíjbiztosításokba.
Az alkuszok felvetése szerint kétpilléresnek kell lennie a nyugdíjbiztosításnak. Az egyik a nyugdíjelőtakarékosság, a másik a Ny-Európából jól ismert vállalati nyugdíjbiztosítás.
Vissza