A kötelező kampány milliárdokba kerül
A MABISZ által kiadott KGFB tarifatábla leghosszabb oldala 14 volt, a legrövidebb 2 oldal. Átláthatatlan, ha csak nem Interneten nézünk utána. Viszont van, aki nem rendelkezik a világháló hozzáférhetőségével, így neki csak a reklámok vannak, vagy jobb esetben az alkuszok.
A reklámok mintegy 3 milliárd Ft-ot emésztenek fel átlagosan, amelyek komolyak, de van aki olyan marketinget használt, hogy sokan beszéltek róla. Átlagban a biztosítók tartanak attól, ha viccelődve közelítik meg az embereket a kampányokban, akkor hiteltenné válhatnak a szemükben. A téma sem vidám, mert itt a katasztrófákról, árvízekről, jégesőkről, betörésről, törésekről, betegségről és sajnos halálról van szó.
Azért is akar minden biztosító komolynak, keménynek mutatkozni, mert a sajtóban megjelent hírek már többször beszámoltak arról, hogy az ügyfél vitába keveredett a biztosítójával, mert az összeg nem megfelelő, amit a biztosító fizet, mint ami a szerződésben szerepel. Erre példa a vörösiszap katasztrófa két települését súlytó lakóinak példája.
Az emberek nagy része nincs tisztában a biztosítások tartalmával, sőt még azzal sem, hogy egyáltalán milyen biztosítások vannak. Sajnos sok esetben a kötelező biztosítás szerződés kötésekor tudják meg, hogy most már a motor telejesítménye alapján számolnak a biztosítók és nem a hengerűrtartalom alapján.
Vissza