Az unit-linked életbiztosításokkal sok a gond
A deviza hitelezés a legfőbb problémája a pénzügyi fogyasztóvédelmi kérdésben. A biztosítóknál sok az unit-linked életbiztosításokhoz kapcsolódó fogyasztói problémák.
A biztosítói bevételek egyre kisebbek, az üzleti teljesítmények csökkenő tendenciát mutatnak 2010 óta. A biztosítási termékek iránti kereslet csökken. A nem életbiztosításoknál 2 éve látható az árverseny, a kárkifizetések magasok és a különadók is súlytanak.
A magánnyugdíjpénztárak egyre csökkennek, így a bevétel is csökken. Az elmúlt évben már jól látható volt, hogy a biztosítók a hagyományos életbiztosításra több szolgáltatást fizetnek, mint a díjak, melyeket kifizetnek. Így az állomány is jóval csökkent. A biztosítási szektorban dolgozók nagy része inkábba befektetési termékekre hajtanak, hogy a piaci részesedés emelkedjen. A fejlesztések befektetést tartalmazó, nyugdíj alapú vagy célú biztosításokra összpontosítanak.
A díjbevételt az egyszeri díjas unit-linked életbiztosítások határozzák meg. Ez azt mutatja, hogy 2011-ben az első félévben az unit-linked életbiztosításokból 10 biztosító 5% feletti részesedéssel zárhatott.
Az unit-linked életbiztosítások a befektetés terén jelentős veszteséggel zártak 2011. első félévében. Itt az ügyfeleket nem csak befektetési veszteség érte, hanem bizalomvesztés is. Így megindultak a visszavásárlások és a törlések.
A fogyasztókat hátrányosan érintette, hogy az unit-linked életbiztosításoknál az ügyfélrendezést szüneteltetik. Ezért a PSZÁF felszólította baz életbiztosítókat, hogy az ügyfélrendezés szüneteltetését csak akkor fogadja el, ha ezt a szerződésben illetve az ügyféltájékozatókon megjelenítette és ezt az ügyfél elfogadta.
Kiemelt téma az MLM rendszerben történő értékesítés, ami a pénzügyi területeken elég kockázatos. A fogyasztók döntéseik következménye és annak mérlegelése sokkal nehezebb. Itt tisztességtelen üzleti és kereskedlemi gyakorlat valósulhat meg.
Vissza